تبلیغات
-naghashibonyan.mihanblog.com

-naghashibonyan.mihanblog.com
به هنرارج بنهیم .هنررمزجاودانگی است. 
قالب وبلاگ

کودکان همواره نقاشی کشیدن را با مواد معمول نقاشی مثل

مدادرنگی ،گواش،آبرنگ و...میدانندواینطور آموختند.

چرا نباید بامواد دیگری که به وفور دراطراف ماهست ولی توجهی

به آنها نمیکنیم وقابل مصرف نیز هستند برای نقاشی استفاده

نکنیم.چرا رنگهاومدادوقلمهای گران قیمت!

 

(آنچه درطبیعت یافت می شود)

یکی از برنامه های کاردستی درکلاس کاردستی ،استفاده ازمواد

طبیعی موجود درطبیعت است.مثل هسته ی میوه ها،پوسته ی

گیاهان ،شاخه ها،ساقه هاوبرگها می باشد.دانش آموزان بایدبا

این مواد طبیعی آشنا شوندچراکه آنهاراهرچه بیشترباطبیعت آشنا

می کند،نزدیک می کند.کودکان می توانند آفریده های خداوند را

بیشتر لمس کنند وخلاقیت بیشتری از خود نشان دهندبه جای

آنکه مدام با وسایل شیمییایی وپلاستیکی ومصنوعی کارکنند.

 

شکل مواد طبیعی رادر کار هنری می توان تغییر داد.

باروشهای مختلف میتوان  کار راکرد.مثلا بااضافه کردن تکه ی

مقوا به تکه سنگی ،شکل تازه ای درست کنیم یاچسباندن برگ

روی کاغذ وتلفیقش با نقاشی.درحقیقت ما میخواهیم مواد طبیعی

رادرکار هنری خودحال کاردستی باشد یانقاشی یاکلاژدخالت دهیم.

کودک می تواند هرچه که درفکرش هست مثل درخت،گل،خانه،

ماشین،آدم و...رابا مواد طبیعی بسازد واین کار تاثیربسزایی دررشد

خلاقیت کودک دارد.

بهتراست دراینگونه کارهای هنری دانش آموزان را به گروه های

چند نفری تقسیم کنیم .بااین کار کودک هم دریک کارگروهی شرکت

کرده وازحالت انفرادی کار کردن خارج می شودوهم می آموزدنظر

دیگر همکلاسی هایش هم بااهمیت است .

 

(هرتکنیکی که می خواهند)!

به کودکان این امکان رابدهید تا تکنیکهای مختلف رادرنقاشی تجربه

کنند.اگر اونتوانست درخت وگل را به درستی ترسیم کند اشکالی

ندارد بگذاریم باروش دیگری نقش خود را به ما نشان دهدشایداو

هم سبک مخصوص به خود را دارد!

گاه میبینیم کودک درجمع آوری برگ وچسباندن آن روی کاغذش

وساختن منظره ای زیبا به شکل کلاژ،بیشترمهارت دارد تارنگ کردن

یک سیب!نمی توان گفت این کودک ضعف نقاشی دارد بلکه شایدخلاقیت

اوازدیگران قوی تر هم باشد ودرآینده دراین حیطه موفق تر!

باید درمورد هنر نقش ونقاشی وخلاقیت ،استعدادوعلاقه ی کودک

رابیابیم وگرنه تماما می شود اجبار ،انجام تکلیف نه عشق وعلاقه

به کاری که انجام می دهد!

 

همواره این موضوع را درخاطر خود حفظ کنیم

مانمی توانیم ونباید مواردی مثل علاقه به رنگی

خاص یانقشی بخصوص رابه اجباربه کودکان

القا کنیم .

کودک ما ذهنی دارد به وسعت اقیانوس

که نقشها ورنگها درآن موج می زنند!

پس به این امواج احترام بگذاریم

و نسیم لطیفی به نام (خلاقیت) که همواره

دروجودش میوزد!

احترام بگذاریم نه آن نقشی که خود می خواهیم!

 


[ پنجشنبه 27 بهمن 1390 ] [ 06:53 ب.ظ ] [ sogol ashoftehassar ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

من سوگل آشفته عصار کارشناسی روانشناسی کودکان ازتهران .ازسنین کودکی نزداستادنیماپتگر(مجسمه
سازوطراح)طراحی رافراگرفتم وحدودپانزده سال نزد استادمرحوم (عباس کاتوزیان)که خودازشاگردان استاد
مسلم نقاشی ایرانی (کمال الملک)بودندتلمذ کردم وازهمان زمان به مدت دوازده سال به آموزش نقاشی
کودکان پرداختم.دردونمایشگاه انفرادی نقاشی بین المللی تهران ویک نمایشگاه گروهی سازمان شهرداری
استان تهران شرکت داشتم.همچنین موفق به دریافت مقام دوم نقاشی مسابقات کشوری استان کرمانشاه
گشتم.هم اکنون افتخارمیکنم که به مدت چهارسال باآمادگی ودبستان موفق (بنیان)درزمینه ی هنرهمکاری
دارم.
نویسندگان
نظر سنجی
سطح وبلاگ راچگونه ارزیابی می کنید؟





آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب