تبلیغات
-naghashibonyan.mihanblog.com

-naghashibonyan.mihanblog.com
به هنرارج بنهیم .هنررمزجاودانگی است. 
قالب وبلاگ

پیشرفت کودکان درهر زمینه ای ودرمدرسه به عواملی بستگی دارد.


پیشرفت کودکان درمدرسه ودربزرگسالی نه تنهابه تواناییهای آنان بلکه

به نگرشها،انگیزش ،واکنشهای عاطفیشان به مدرسه وسایر مسائلی

که درموفقیت دخالت دارند بستگی دارد.

(انگیزش پیشرفت عبارت است ازگرایشی همه جانبه به ارزیابی

عملکرد خود باتوجه به عالی ترین معیارها،تلاش برای موفقیت در

عملکردوبرخورداری ازلذتی که باموفقیت درعملکردهمراه است.) 

ا نگیزش  پیشرفت تمایل کودک است به اینکه کاری رادرقلمرو خاصی

به خوبی انجام دهد.مثلا در(ورزش ،نقاشی،موسیقی و...) وعملکردش

را به طور خود جوش ارزیابی کند. ماغالبا ازرفتارهای پیشرفت گراپی

به انگیزش پیشرفت میبریم مانند پافشاری برانجام تکلیفی دشوار،

سخت کوشی یا کوششی درجهت یادگیری درحدتسلط وبیش ازحد

توان کودک.ولی درعین حال توفیق درآن غیر ممکن نیست.!

آشکاراست که کودکی که این گونه رفتارهای پیشرفت گرا رادارد،

می تواند درمدرسه توفیق یابد.دو کودک را درنظر بگیریدباهوشبهر

یکسان ،یکی بااستعداد نقاشی وهوش فضایی بالا ودیگری با

استعداد وهوش بالای ریاضی ولی استعداد پایین یادگیری هنر!

یادگیری واستعداد درتمام دانش آموزان هرگز یکسان نیست ونباید

آنها رادر یک سطح مقایسه کنیم.

 

(ارزش دستیابی وداشتن انتظار توفیق)

جای تعجب نیست که کودکانی که انتظار دارندموفق شوندومعتقدند

که ازعهده ی انجام دادن تکلیفی بر می آیند،درواقع موفق هم میشوند.

برای مثال در مطالعه ی دانشگاه (میشیگان)درباره ی موفقیت درریاضی

(مفهوم کودک از توانایی خود) وانتظار موفقیت درریاضی درآنها رابررسی

کردند .واقعا کودکانی که به ریاضی وتوفیق دربدست آوردن رتبه های

بیشتر برایشان اهمیت داشت ،پیشرفت قابل توجهی داشتند.

البته باید گفت به هیچ وجه موفقیت وشکست مطرح نیست ،مسئله

کوشش دانش آموز ویافتن استعددادهای او وعلاقه ی اودرزمینه ی

خاصی درحیطه ی درسی یا حتی هنر می باشد.معنای

موفقیت وشکست رابرای کودکان خود تفهیم کنیم  تابدانند باهرزمین

خوردنی،شکست بوجود نمی آید بلکه بعدازشکست ،تازه شروع

پیروزی برای اوست.یک سری ازدانش آموزان (تسلط مدار) معتقدند

که شکست وعدم پیشرفتشان تلاش نکردن بوده است.

اما دانش آموزان (درماندگی آموخته)شکستشان رابه علتهای دیگری

مثل بدشانسی ،دشواری تکلیف یاعدم توانایی نسبت می دهند.

این دانش آموزان اکثرا دربیشتر دروس به همین منوال پیش میروند.

درمقابل کودکان تسلط مدار موفقیت رانشانه ی توانایی خود

می دانند واگر شکست بخورند سعی می کنند تااز راه های دیگر

مسئله را حل کنند .دقیقا مثل برخی دانش آموزی ممکن است درکلاس

درس هنریک طرح یارنگ آمیزی رابه اشتباه انجام داده باشدولی

بارها آن را پاک می کند تابه نقش صحیح دست یابد.والبته این ازعلاقه

وپشتکاراوست دردرس هنر!

 

 

بیایید به کودک خودبگوییم

اگردرزندگی  شکست خورد،

 ،دوباره برخیزدودوباره شروع کند.

ازاینکه کودک شما دراجرای کاری

موفق نشد،اورا تحقیرنکنید...

اوراباهیچکس مقایسه نکنید..

کودک شما شخصیت واستعدادهای

منحصر به خودش رادارد...

هرزمان به موفقیت یاپیشرفتی رسید

اوراتشویق کنید..    حتما

 

 


[ چهارشنبه 26 بهمن 1390 ] [ 12:26 ب.ظ ] [ sogol ashoftehassar ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

من سوگل آشفته عصار کارشناسی روانشناسی کودکان ازتهران .ازسنین کودکی نزداستادنیماپتگر(مجسمه
سازوطراح)طراحی رافراگرفتم وحدودپانزده سال نزد استادمرحوم (عباس کاتوزیان)که خودازشاگردان استاد
مسلم نقاشی ایرانی (کمال الملک)بودندتلمذ کردم وازهمان زمان به مدت دوازده سال به آموزش نقاشی
کودکان پرداختم.دردونمایشگاه انفرادی نقاشی بین المللی تهران ویک نمایشگاه گروهی سازمان شهرداری
استان تهران شرکت داشتم.همچنین موفق به دریافت مقام دوم نقاشی مسابقات کشوری استان کرمانشاه
گشتم.هم اکنون افتخارمیکنم که به مدت چهارسال باآمادگی ودبستان موفق (بنیان)درزمینه ی هنرهمکاری
دارم.
نویسندگان
نظر سنجی
سطح وبلاگ راچگونه ارزیابی می کنید؟





آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب