تبلیغات
-naghashibonyan.mihanblog.com

-naghashibonyan.mihanblog.com
به هنرارج بنهیم .هنررمزجاودانگی است. 
قالب وبلاگ

 پخش سرود ملی وسرودهای شاد ومحلی یا ملایم هنگام انجام

فعالیتها ی هنری دانش آموزان کمک میکند که کار خود را با نشاط

منظم وسریع انجام دهند.از سرودها ونغمه های مناسب برای انجام

دادن فعالیت های نقاشی،کاردستی،قصه،نمایش،تربیت بدنی و

خواندن شعرهای فارسی نیز می توان بهره برد.اصولا پخش یک

نغمه ی (بدون کلام) نه شاد نه غمگین که از لحاظ احساسی تقریبا

خنثی وبدون وزن باشد،به طوری که حواس دانش آموزان را پرت نکند

وزمینه ای برای آرامش آنها هنگام کار باشد،بهترین الگوی تربیت

شنوایی را درنا خود آگاه آنها ایجاد می کند.

این نغمه را می توان در منز ل هم برای کودک به هنگام کار هنری

با صدای (ولوم کم) وبه صورت پس زمینه پخش شود.

 

تلفیق تربیت شنوایی با قصه ونمایش:

 

دانش آموزان پس از شنیدن وآشنایی با چند نمونه از صداهای طبیعت

ومنبع تولید آنها وتقلید صداها،می توانند بازی های تقلیدی کوتاهی را

از حرکت وصداهای حیوانات طراحی کرده وبه صورت فردی یا در

گروه های کوچک اجرا کنند.همچنین دانش آموزان می توانند موضوع

شعر یا قصه را به صورت یک نمایش اجرا کنند.

 

تلفیق تربیت شنوایی با نقاشی یا کار دستی:

هنگام پخش یک سرود ،از دانش آموزان بخواهیم با هررنگ که به

نظرشان می رسدنقاشی بکشند.این رنگ نشان دهنده ی

سلیقه ی آنهاست وارتباط بین نقاشی واصوات را نشان می دهد.

در موقع گوش دادن به نوارهای (با هم بخوانیم) دانش آموزان با

دقت به مفا هیم آن فکر کنند،تصویرهای آن رادرذهن مجسم کنند.

آنها می توانند برای شعر نقاشی کنند وآن را حتی رنگ آمیزی

کنند یا برای آن کاردستی مناسب بسازند.

 

فعالیت یادگیری هنر درپایه های دوم وسوم:(تربیت شنوایی)

کلیه فعالیتها یی که دراین پایه انجام میشود درپایه اول هم همان

انجام می شود وهدف از آن تقویت مهارتهای شنیداری دانش آموز

میباشد.به طور مثال:

با کاغذ شیپور بسازد وبا آن صداهای مختلف باشدت های متفاوت

تولیدکنند.

دانش آموزان تکه بادکنک پاره شده را روی سر لیوان محکم کشیده

وباضربه زدن روی آن صدا تولید کنند.البته تعدد صداها درپایه های

دوم وسوم بیشتر می شود.

دانش آموزان می توانند از صداهای طبیعت تقلید کنند.آنها به خوبی

صدای آبشار،پرندگان،تپش قلب را ازکودکی لمس کردندزمانی که

سرخود رابرسینه ی مادرمی نهادند وصدای آرام بخش آن طنین

اندازروح وجانشان بوده والبته هنوز وهر زمان برایشان زیبا ترین نغمه

خواهد بود.

 

به کودکان خود فرصت دهیم

تاصدای طبیعت را خوب بشنوند،،

لمس کنند،

بشنوندوبا تمام نغمه های

آفریدگار همراه شوند

کودکانمان راباور کنیم

زمانی که فریاد می زنندکه آی آدمها،

روح بزرگ ما را ببینید

نه کوچکی قد ما را!

 

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر     یادگاری که دراین گنبددواربماند

 

 

 

 


[ چهارشنبه 12 بهمن 1390 ] [ 03:44 ب.ظ ] [ sogol ashoftehassar ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

من سوگل آشفته عصار کارشناسی روانشناسی کودکان ازتهران .ازسنین کودکی نزداستادنیماپتگر(مجسمه
سازوطراح)طراحی رافراگرفتم وحدودپانزده سال نزد استادمرحوم (عباس کاتوزیان)که خودازشاگردان استاد
مسلم نقاشی ایرانی (کمال الملک)بودندتلمذ کردم وازهمان زمان به مدت دوازده سال به آموزش نقاشی
کودکان پرداختم.دردونمایشگاه انفرادی نقاشی بین المللی تهران ویک نمایشگاه گروهی سازمان شهرداری
استان تهران شرکت داشتم.همچنین موفق به دریافت مقام دوم نقاشی مسابقات کشوری استان کرمانشاه
گشتم.هم اکنون افتخارمیکنم که به مدت چهارسال باآمادگی ودبستان موفق (بنیان)درزمینه ی هنرهمکاری
دارم.
نویسندگان
نظر سنجی
سطح وبلاگ راچگونه ارزیابی می کنید؟





آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب